Результати моніторингу якості освітнього процесу

 

Два рази на рік вихователем-методистом КЗДО та вихователями  проводиться моніторинг  рівня знань дітей,  результативності виконання завдань освітніх ліній. Організована освітньо-пізнавальна діяльність планувалась відповідно до завдань освітніх  програм з урахуванням умов розвивального предметного, природного, соціального середовища і потреб, інтересів, запитів, здібностей дітей.

Проведення моніторингових досліджень дозволяє результативно організувати та здійснювати освітньо-виховний процес, стимулює особистісний розвиток дітей та творче зростання педагогів, дозволяє ефективно розподіляти ресурси закладу, впливає на підвищення його соціального статусу.

Чітко проведений моніторинг дає змогу виявити рівень практичної реалізації завдань Базового компонента дошкільної освіти й отримати об’єктивну інформацію про якість організації освітнього процесу у дошкільному навчальному закладі, прогнозувати шляхи його поліпшення, дослідити рівень засвоєння дітьми різного віку програмового матеріалу.

Оцінювання результатів навчально-виховного процесу здійснювалось педагогами закладу двічі на рік (вересень, травень) за показниками, що використовуються при проведенні державної атестації навчальних закладів.

Оцінка досягнень проводиться за наступними рівнями:

      високий рівень – В: дитина самостійно вирішує запропоноване проблемне завдання своєї вікової групи;

      достатній рівень – Д: дитина розуміє запитання та з незначною допомогою (за навідними запитаннями) знаходить відповідь або рішення;

      середній рівень – С: дитина не може самостійно дати відповідь на запитання і відповідає зі значною допомогою вихователя;

      низький рівень – Н (критичний): дитина не розуміє суті завдання, а тому не може його виконати.

Отримані результати дають змогу визначити, які з пройдених тем багато дітей засвоїли недостатньо, а тому важливим є посилення роботи з відповідної теми, перегляд запланованих форм та методів роботи тощо.

Результати рівнів засвоєння програмового матеріалу з дітьми всіх вікових груп узагальнені в діаграмах, експертами зроблені відповідні висновки та рекомендації до кожної із них.


 

Результати освітнього процесу

 

Зведена таблиця рівня досягнень за 2019/2020 навчальний рік для дітей третього року життя

(група раннього віку № 5)

 

Освітні лінії

в

д

с

н

«Особистість дитини»

І півріччя

0%

26%

70%

4%

ІІ півріччя

48%

48%

4%

0%

Динаміка

+48%

+22%

-66%

-4%

«Дитина у соціумі»

І півріччя

0%

48%

48%

4%

ІІ півріччя

4%

87%

9%

0%

Динаміка

+4%

+39%

-39%

-4%

«Дитина у природному довкіллі»

І півріччя

0%

22%

30%

48%

ІІ півріччя

0%

96%

4%

0%

Динаміка

0%

+74%

-26%

-48%

«Дитина у світі культури»

І півріччя

0%

17%

44%

39%

ІІ півріччя

0%

96%

4%

0%

Динаміка

0%

+79%

-40%

-39%

«Гра дитини»

І півріччя

0%

60%

50%

0%

ІІ півріччя

0%

100%

0%

0%

Динаміка

0%

+40%

-50%

0%

«Дитина в сенсорно-пізнавальному. просторі»

І півріччя

10%

45

30%

15%

ІІ півріччя

36%

58%

6%

0%

Динаміка

+26%

13%

-24%

-15%

«Мовлення дитини»

І півріччя

0%

8%

38%

54%

ІІ півріччя

5%

82%

13%

0%

Динаміка

+5%

+74%

-25%

-54%

Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей групи раннього віку № 1 (діти третього року життя), можна зробити висновок, що на кінець 2019/2020 н.р. відсоток дітей, у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності в високій мірі, майже відсутній. Найбільші показники лише за наступними лініями розвитку «Особистість дитини» (+48%) та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (+26%). Переважна більшість дітей, за всіма лініями розвитку, знаходяться на достатньому та середньому рівнях розвитку. У порівнянні з показниками І півріччя, жоден з показників не погіршився, що свідчить про позитивну динаміку освітньо-виховного процесу.

Причинами саме таких показників можна вважати процес адаптації дітей раннього віку, низька відвідуваність та результати роботи молодих фахівців.

З огляду на вищезазначене, роботу вихователів за такими напрямами можна вважати результативною. Проте наступного року більше уваги необхідно приділяти формуванню у дітей компетентностей з таких освітніх ліній:

      «Дитина в природному довкіллі»;

      «Дитина в світі культури»;

      «Гра дитини»,

тому що показники високого рівня за вищезазначеними освітніми лініями найнижчі (0%).

Для цього необхідно;

      поновити та урізноманітнити дидактичні, творчі ігри, включаючи їх не тільки під час занять, а й упродовж дня;

      більш доцільно продумати компоненти розвивального, предметно – ігрового середовища в групі, що дасть змогу забезпечити можливості задоволення у грі пізнавальних, соціальних, естетичних потреб дітей;

      стимулювати інтерес дитини до здорового способу життя, його різноманітних проявів;

      виховувати основи культури поведінки, спонукати до вияву наполегливості, цілеспрямованості, самостійності у рухової діяльності;

      налагодити взаємодію з батьками щодо успішної адаптації дітей до умов дошкільного закладу;

      активізувати роботу педагогів з самоосвіти.

РЕКОМЕНДОВАНО:

      Поповнити предметно-розвивальне середовище новими іграшками та дидактичними іграми;

      Активізувати використання ігрових технологій, ігр, методів ТРВЗ, пошуково-дослідницької діяльності, які стимулюють пізнавальну активність, творчість та креативність дошкільників;

      Облаштувати в групі осередок театралізованої діяльності з рідними видами театру, оновити куточок типу «Модне вбрання» або «Перевдягання».

      Провести консультації з молодими педагогами щодо організації прогулянок, спостережень у природі, екскурсій.

      Активізувати роботу з батьками щодо відвідування дитячого закладу, полегшення адаптації малюків, загартування дітей вдома та профілактики ГРВІ.

 

 

Зведена таблиця рівня досягнень за 2019/2020 навчальний рік дітей четвертого року життя (молодші групи № 4, 5, 7, 11 )

 

Освітні лінії

в

д

с

н

«Особистість дитини»

І півріччя

4%

18%

58%

20%

ІІ півріччя

24%

72%

9%

0%

«Дитина у соціумі»

І півріччя

2%

10%

88%

0%

ІІ півріччя

17%

23%

58%

2%

«Дитина у природному довкіллі»

І півріччя

0%

16%

84%

0%

ІІ півріччя

36%

41%

23%

0%

«Дитина у світі культури»

І півріччя

0%

37%

56%

7%

ІІ півріччя

24%

34%

36%

6%

«Гра дитини»

І півріччя

0%

40%

53%

7%

ІІ півріччя

23%

68%

9%

0%

«Дитина в сенсорно-пізнав. просторі»

І півріччя

0%

25%

68%

7%

ІІ півріччя

32%

49%

19%

0%

«Мовлення дитини»

І півріччя

0%

19%

67%

14%

ІІ півріччя

34%

43%

17%

6%

 

 

Порівняльний аналіз результатів навчально-виховного процесу за ІІ півріччя 2018/2019 та 2019/2020 н.р.

 

 

Рівень

2018/2019

2019/2020

Динаміка

«Особистість дитини»

Високий рівень

62%

24%

-38%

Достатній рівень

30%

72%

+42%

Середній рівень

8%

9%

+1%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Дитина у соціумі»

Високий рівень

56%

17%

-39%

Достатній рівень

30%

23%

-17%

Середній рівень

11%

58%

+47%

Низький рівень

3%

2%

-1%

«Дитина у природному довкіллі»

Високий рівень

52%

36%

-16%

Достатній рівень

33%

41%

+8%

Середній рівень

11%

23%

-12%

Низький рівень

4%

0%

-4%

«Дитина у світі культури»

Високий рівень

23%

24%

+1%

Достатній рівень

26%

34%

+8%

Середній рівень

48%

36%

-12%

Низький рівень

3%

6%

+3%

«Гра дитини»

Високий рівень

44%

23%

-21%

Достатній рівень

44%

68%

+24%

Середній рівень

12%

9%

-3%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Дитина в сенсорно-пізнав. просторі»

Високий рівень

48%

32%

-16%

Достатній рівень

30%

49%

+19%

Середній рівень

22%

19%

-3%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Мовлення дитини»

Високий рівень

37%

34%

-3%

Достатній рівень

48%

43%

-5%

Середній рівень

15%

17%

+2%

Низький рівень

0%

3%

+3%

            Отже, аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей четвертого року життя, можна зробити висновок, що на кінець 2020/2021 навчального року, у порівнянні з минулим навчальним роком, відсоток дітей у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності на високому рівні значно зменшився, переважна більшість показників на достатньому та середньому рівнях, разом з тим майже немає дітей, показники яких залишаються на низькому рівні.

Позитивну динаміку можна спостерігати за наступними освітніми лініями «Дитина у світі культури» (+1%).

            Продуктивною роботу вихователів можна також вважати з таких ліній розвитку, як «Мовлення дитини», «Дитина в природному довкіллі» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», де показники високого рівня значно збільшилися у порівняння з першим півріччям поточного навчального року

            Отже, підводячи підсумки роботи вихователів молодших груп (Ковальчук Р,О.,Матійчук М.М.), можна зауважити, що потребує активізації не лише робота з дітьми за такими освітніми лініями розвитку, як «Особистість дитини», «Дитина в соціумі», «Гра дитини», а й консультативна та методична робота з вихователями.

            З огляду на те, що робота вихователів з освітньої лінії «Особистість дитини» за Базовим компонентом дошкільної освіти передбачає комплексний підхід до формування дитячої особистості, позитивного образу «Я», створення бази особистісної культури дитини, її активної життєдіяльності, виховання в дитини позитивного ставлення до своєї зовнішності, сформованості основних фізичних якостей, рухових умінь, культурно-гігієнічних, оздоровчих навичок та навичок безпечної життєдіяльності, формування базових якостей особистості: довільність, самостійність і відповідальність, креативність, ініціативність, свобода поведінки і безпечність, самосвідомість, самоставлення та самооцінка.

            РЕКОМЕНДОВАНО:

      Розробити валеологічну модель дня з виконанням усіх форм фізкультурно-оздоровчої роботи;

      Активно використовувати таку форму роботи як музикотерапія у вигляді класичних та популярних творів, яка сприяє емоційному піднесенню, покращує настрій дітей.

      Впроваджувати в практику роботи дитячий туризм, який є іспитом на витривалість, взаємодопомогу, дружні стосунки; сприяє оздоровленню дітей, вдосконаленню рухових навичок у природних умовах та запобіганню гіподинамії.

            Робота вихователів за освітньою лінією «Дитина в соціумі» має на меті формування у дітей навичок взаємодії з оточуючими, навичок соціально-визнаної поведінки, вміння орієнтуватись у світі людських взаємин, готовності співпереживати та співчувати іншим, адже, взаємодія з іншими людьми є своєрідним видом входження дитини в людський соціум, що вимагає вміння узгоджувати свої інтереси, бажання, дії з іншими членами суспільства, тому. РЕКОМЕНДОВАНО:

      Приділити особливу увагу організації та проведенню сюжетно-рольових та режисерських ігор «Сім'я», «Дитячий садок», «Магазин», «Школа», «Лікарня», «Рятувальна служба» тощо. Саме в таких іграх діти отримують дієві уроки взаємодії з оточуючими;

      Широко використовувати казкотерапію яка спрямована на формування особистісних моральних якостей дошкільників, подолання сором’язливості, невпевненості в собі, усвідомлення власного «Я» та можливості самовираження, зняття нервового напруження, зміцнення віри у себе та власні можливості.

      Створити оптимальні умови для організації трудової діяльності, під час якої вихованці вчаться самостійно домовлятися, розподіляти обов’язки та виконувати суспільно корисну справу.

            Освітня лінія «Гра дитини» має на меті розвиток у дітей творчих здібностей, самостійності, ініціативності, організованості в ігровій діяльності та формування у них стійкого інтересу до пізнання довкілля і реалізації себе в ньому.

РЕКОМЕНДОВАНО:

 

            Поповнити предметно-розвивальне середовище усіма видами іграшок (розвивальні, дидактичні, предметні) у відповідності до Типового переліку обов’язкового обладнання, навчально-наочних посібників та іграшок дошкільного навчального закладу, затвердженого наказом МОН України від 11. 09. 2002 р. № 509.

 

Зведена таблиця рівня досягнень за 2019/2020 навчальний рік дітей п'ятого року життя (середні групи № 6, 8,10)

 

Освітні лінії

в

д

с

н

«Особистість дитини»

І півріччя

25%

60%

10%

5%

ІІ півріччя

78%

22%

0%

0%

«Дитина у соціумі»

І півріччя

4%

35%

41%

20%

ІІ півріччя

18%

30%

39%

13%

«Дитина у природному довкіллі»

І півріччя

10%

24%

56%

10%

ІІ півріччя

30%

35%

31%

4%

«Дитина у світі культури»

І півріччя

3%

22%

60%

15%

ІІ півріччя

31%

43%

22%

4%

«Гра дитини»

І півріччя

10%

29%

56%

5%

ІІ півріччя

49%

38%

19%

0%

«Дитина в сенсорно-пізнав. просторі»

І півріччя

46%

47%

7%

0%

ІІ півріччя

83%

13%

4%

0%

«Мовлення дитини»

І півріччя

36%

48%

10%

6%

ІІ півріччя

52%

26%

17%

4%

 

Порівняльний аналіз результатів навчально-виховного процесу за ІІ півріччя 2018/2019 та 2019/2020 н.р. 

 

 

Рівень

2018/2019

2019/2020

Динаміка

«Особистість дитини»

Високий рівень

25%

78%

+53%

Достатній рівень

60%

22%

-38%

Середній рівень

10%

0%

-10%

Низький рівень

5%

0%

-5%

«Дитина у соціумі»

Високий рівень

4%

18%

+14%

Достатній рівень

35%

30%

-5%

Середній рівень

41%

39%

-2%

Низький рівень

20%

13%

-7%

«Дитина у природному довкіллі»

Високий рівень

10%

30%

+20%

Достатній рівень

24%

35%

+11%

Середній рівень

56%

31%

-25%

Низький рівень

10%

4%

-6%

«Дитина у світі культури»

Високий рівень

3%

31%

+28%

Достатній рівень

22%

43%

-21%

Середній рівень

60%

22%

-38%

Низький рівень

15%

4%

-11%

«Гра дитини»

Високий рівень

10%

49%

+39%

Достатній рівень

29%

38%

+9%

Середній рівень

56%

19%

-37%

Низький рівень

5%

0%

-5%

«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Високий рівень

46%

83%

+37%

Достатній рівень

47%

13%

-34%

Середній рівень

7%

4%

-3%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Мовлення дитини»

Високий рівень

36%

52%

+16%

Достатній рівень

38%

26%

-12%

Середній рівень

21%

17%

-4%

Низький рівень

6%

4%

-2%

            Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей п’ятого року життя, можна відмітити, що на кінець 2019/2020 навчального року збільшився відсоток дітей, у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності на високому рівні, але залишається відсоток дітей у яких ці показники на низькому рівні. Високі показники динаміки можна спостерігати за наступними освітніми лініями:

      «Особистість дитини» (+53%);

      «Гра дитини» (+39%);

      «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (+37%).

Потребує активізації робота над формуванням компетенцій з освітньої лінії «Дитина у соціумі» (+14%) та «Мовлення дитини» (+16%).

Реалізація освітньої лінії «Мовлення дитини» має на меті розвиток в дошкільників культури мовлення та спілкування, елементарних правил користування мовою у різних життєвих ситуаціях. Для цього необхідно створити такі педагогічні умови які б передбачали:

      Занурення дітей у мовленнєво-ігрову звуконаслідувальну діяльність;

      Збагачення і активізація словника дітей усіма частинами мови в процесі режимних моментів, побутових ситуацій та різних видах діяльності;

      Активізацію діалогічної форми спілкування між однолітками;

      Своєчасну корекцію звуковимови дітей, заміна дитячих словотворчих форм нормативними словами;

      Активне використання малих фольклорних жанрів (скоромовки, лічилки, мирилки, заклички, тощо)

      Занурення дітей до активної пізнавально-дослідницької діяльності за всіма освітніми лініями, стимулювання дітей до пошуку відповідей на їхні запитання причинного характеру.

      Залучення дітей до складання розповідей (з власного досвіду, за результатами спостережень, за сюжетною ігровою обстановкою).

РЕКОМЕНДОВАНО:

      Активізувати роботу з батьками щодо розвитку звʼязного мовлення дітей та необхідності правильної звуковимови.

      Облаштувати куточки пошуково-дослідницької діяльності, розробити картотеки ігор-експериментів, у роботі з дошкільниками широко використовувати евристичні бесіди, проблемні питання.

      Поповнити методичні доробки вихователів новими сюжетними картинами, ілюстраціями до відомих творів, дидактичними іграми мовленнєвого змісту.

      Проводити різні типи мовленнєвих занять: комплексні, інтегровані, комбіновані тощо.

      Розробити картотеки, каталоги з малими поетичними жанрами українського фольклору: потішками, забавлянками, примовками, піснями, віршами;

 

      Учити дітей інсценізувати тексти українських народних казок («Дід та баба», «Ріпка») із використанням декорацій, атрибутів, костюмів, у музичному супроводі.

 

Зведена таблиця рівня досягнень за 2019/2020 навчальний рік для дітей шостого року життя (старші групи № 2, 3, 9)

 

 

Освітні лінії

в

д

с

н

«Особистість дитини»

І півріччя

59%

30%

7%

3%

ІІ півріччя

68%

20%

12%

0%

«Дитина у соціумі»

І півріччя

37%

48%

15%

0%

ІІ півріччя

64%

32%

3%

0%

«Дитина у природному довкіллі»

І півріччя

62%

20%

10%

8%

ІІ півріччя

75%

15%

10%

0%

«Дитина у світі культури»

І півріччя

53%

29%

10%

8%

ІІ півріччя

69%

18%

10%

3%

«Гра дитини»

І півріччя

75%

20%

5%

0%

ІІ півріччя

75%

20%

5%

0%

«Дитина в сенсорно-пізнав. просторі»

І півріччя

46%

47%

7%

0%

ІІ півріччя

83%

13%

4%

0%

«Мовлення дитини»

І півріччя

36%

38%

21%

6%

ІІ півріччя

78%

14%

8%

0%

 

Порівняльний аналіз результатів навчально-виховного процесу  за ІІ півріччя 2018/2019 та 2019/2020 н.р.

 

Рівень

2018/2019

2019/2020

Динаміка

«Особистість дитини»

Високий рівень

75%

68%

-7%

Достатній рівень

20%

20%

0%

Середній рівень

5%

12%

+7%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Дитина у соціумі»

Високий рівень

37%

64%

+27%

Достатній рівень

48%

32%

-16%

Середній рівень

15%

3%

-12%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Дитина у природному довкіллі»

Високий рівень

53%

75%

+22%

Достатній рівень

29%

15%

-14%

Середній рівень

10%

10%

0%

Низький рівень

8%

0%

-8%

«Дитина у світі культури»

Високий рівень

62%

69%

+7%

Достатній рівень

20%

18%

-2%

Середній рівень

10%

10%

0%

Низький рівень

8%

3%

-5%

«Гра дитини»

Високий рівень

59%

75%

+16%

Достатній рівень

30%

20%

-10%

Середній рівень

7%

5%

-2%

Низький рівень

3%

0%

-3%

«Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі»

Високий рівень

46%

83%

+37%

Достатній рівень

47%

13%

-34%

Середній рівень

7%

4%

-3%

Низький рівень

0%

0%

0%

«Мовлення дитини»

Високий рівень

36%

78%

+42%

Достатній рівень

38%

14%

-24%

Середній рівень

21%

8%

-13%

Низький рівень

6%

0%

-6%

 

Аналізуючи узагальнені результати обстеження дітей шостого року життя, можна зробити висновок, що на кінець 2019/2020 навчального року, у порівнянні з минулим навчальним роком, збільшився відсоток дітей у яких проявляються показники компетентності з різних видів життєдіяльності на високому та достатньому рівнях.

Позитивну динаміку можна спостерігати за наступними освітніми лініями:

      «Мовлення дитини» (+42%);

      «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі» (+37%).

Проте, слід більше уваги приділяти формуванню компетенцій з освітніх лініі «Дитина в світі культури» (+7%) та «Особистість дитини», динаміка якої має найнижчий показник (-7%):

Організовуючи навчальну діяльність з дітьми шостого року, педагогам слід систематично використовувати завдання творчого, експериментально-дослідницького, проблемно-пошукового характеру, планувати тематику занять таким чином, щоб вона була максимально пов’язана з реальним життям і близькою до дітей проблематикою, сприяти розвитку їхньої самостійності, творчому ставленню до життя, створювати умови, які спонукають дітей до пізнання оточуючого світу, самопізнання, роздумів, міркувань, творчості, розвитку дієвого та свідомого ставлення до оточуючого світу, що сукупно має стати основою успішного формування життєвої компетентності дитини.

Освітня лінія «Дитина у світі культури» передбачає формування почуття краси в її різних проявах, ціннісного ставлення до змісту предметного світу та світу мистецтва, розвиток творчих здібностей, формування елементарних трудових, технологічних та художньо-продуктивних навичок, самостійності, культури та безпеки праці.

Отже, вихователям слід створити розвивальне середовищем яке б впливало на пізнавальну активність дітей на сприймання прекрасного, емоційний відгук, на красу навколишнього світу, на вміння помічати, бачити, чути й шанувати цю красу, формування бажання та вміння відтворювати її різними мистецькими засобами.

РЕКОМЕНДОВАНО:

      У груповому приміщенні необхідно передбачити місця для постійних та змінних осередків творчості, де діти матимуть можливість займатися улюбленою справою за власним бажанням.

      Наповнити відповідні куточки незвичайними предметами для творчості та покидьковим матеріалом.

      Облаштувати куточок театралізованої діяльності, виготовити різні види театрів: «Тіньовий театр», «Театр на ложках», театр «Кругле личко», тощо.

      На заняттях і в життєвих ситуаціях гармонійно поєднувати різні види мистецтва (музика, живопис, література) та власнуа художню діяльність дітей (ліплення, малювання, аплікація, музикування, мімічні та пантомімічні етюди).

      Використовувати сюжетно-рольові ігри та режисерські в організації освітньо-виховного процесу

У 2019/2020 н.р. у порівнянні з минулим 2018/2019 н.р. були особливо успішними показники з таких освітніх ліній «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі», «Мовлення дитини», «Дитина в природному довкіллі». Позитивна динаміка спостерігалася у розвитку фізичних якостей, особливо, у формуванні рухових умінь та навичок, творчому розвиткові. Добре налагодженою була робота з мовленнєвого розвитку, що найбільше виявляється в розширенні словника та активному спілкуванні дітей з однолітками та з дорослими. На кінець навчального року підвищуються показники пізнавального розвитку та ігрової діяльності, розгортання якої базується на власному досвіді кожної дитини.

Проте, потребує активізації робота над такими лініями розвитку «Особистість дитини», «Дитина в світі культури», «Дитина в соціумі».

Надалі важливо підтримувати інтерес до ознайомлення з навколишнім, набуття нових знань, вражень, підтримку дитячої ініціативи, пізнавальної активності, експериментування.

Також потребує вдосконалення система роботи з молодими фахівцями, щодо роботи над формуванням освітніх компетентностей дітей, тому важливо,

      провести серію консультацій для молодих фахівців щодо формування компетентностей дітей за освітніми лініями розвитку;

      активізувати контрольно-аналітичну діяльність, щодо роботи вихователів та їхньою самоосвітою;

      провести консультацію щодо проведення моніторингових досліджень.

Отже, виходячи з результатів оцінювання, можна зробити наступні висновки: кожна дитина в певній мірі реалізувала свій потенціал, вона жила та діяла на рівні своїх оптимальних вікових і індивідуальних можливостей. Протягом року чітко простежується як загальна тенденція позитивної динаміки змін щодо підвищення рівня знань, умінь, навичок дітей, так і тенденція позитивної динаміки змін кожної дитини.

        Результати обстеження рівня розвитку вихованців закладу за минулий навчальний рік засвідчують, що педагогічний колектив на достатньому рівні виконує завдання, висунуті Державним стандартом та нормативними документами. Аналіз показав, що освітньо – виховна робота ведеться на належному рівні.

Під час проведення моніторингу виявлено різні прояви компетенції дітей за освітніми лініями Базового компоненту дошкільної освіти які мали різний характер формування. Найбільш успішні показники за освітніми лініями: «Дитина в соціумі», «Гра  дитини», «Дитина у природному довкіллі»,  «Дитина у світі культури».  Потребують вдосконалення та більшої уваги – «Мовлення дитини», «Особистість дитини» та «Дитина в сенсорно-пізнавальному просторі».

На думку вихователів, основна причина недостатніх знань дітей за деякими освітніми лініями полягає в тому, що  рівень розвитку дітей у групах різний, тому і загальні показники компетенцій дітей різні;  при цьому, вихователі вважають,  що освітні завдання, які заявлені  в програмі розраховані на ідеальну дитину. Для успішної реалізації поставлених завдань освітній процес передбачає індивідуальні форми роботи з малятами, що в деякій мірі неможливе із-за великої наповнюваності груп.

Варіативність використаних методичних заходів, співпраця всіх служб закладу, підвищення рейтингу закладу в місті є певними чинниками, які впливають на підвищення рівня професійної компетентності педагогів, на якість вирішення завдань річного плану.

Протягом навчального року, проводилися он-лайн зустрічі вчителів з вихователями, дітьми та батьками груп старшого дошкільного віку (6-го р. ж.).

 Одним із пріоритетних напрямків в роботі педагогів зі старшими дошкільниками було формування життєвої компетентності дошкільника, здійснення підготовки дітей до школи, соціалізація дитячої особистості, надання кваліфікованої допомоги дитині у формуванні елементарних навичок навчальної діяльності та адаптації до нових соціальних умов. Належне місце в підготовці дітей до школи займали фронтальні інтегровані, комплексні, тематичні та індивідуальні заняття. Організації виховання та розвитку дітей проводилась у розвивально-тематичному напряму.

Згідно проведеного моніторингу та тісної співпраці з батьками вихованців старших дошкільних груп, слід зазначити, що готові до навчання в школі -  59 дошкільників, але 7 дітей не пішли до школи по причині небажання батьків віддати дитину до школи.

Педагоги ЗДО наполегливо працювали над виявленням творчого потенціалу ранніх захоплень дітей, розвитку їх інтелектуальних та творчих здібностей.

З цією метою плідно працювали гуртки за інтересами:

       Гурток хореографії  (керівник Кічура Н.Л.);

       Гурток з вивчення англійського мовлення (керівники Рибаченко І.Д.).

Гурткова робота планувалася відповідно до парціальних програм, схвалених для використання у дошкільних навчальних закладах комісією з дошкільної педагогіки та психології Науково-методичної ради з питань освіти МОН України. Заняття проводились у другій половині дня, тривалість їх відповідала визначеним нормативам для навчальних занять, періодичність проведення становила 1-2 рази на тиждень. Наповнюваність гурткових груп 10 – 12 дітей. Гуртки з хореографії та вивчення англійської мови працювали по підгрупам,  через підвищений інтерес до  даних гуртків. У розкладі занять уникалося дублювання тих видів діяльності, на яких базувалися навчальні заняття в першій половині дня. Гурткова робота була направлена на виявлення, підтримання та розвиток здібностей і природних нахилів вихованців, особистісно-орієнтованого підходу до творчого розвитку кожної дитини.

Залишається проблемою в окремих керівників гуртків: своєчасне проведення відкритих занять  та робота з напрацювання  власних локальних  програм.

 Звіт про результати моніторингу якості освітнього процесу відповідно до вимог  

Базового компонента дошкільної освіти в ЗДО №26 «Барвінок»

 (травень 2023 р.)

В травні 2023 року проведено діагностичні дослідження рівня сформованості компетенції дошкільників за освітніми лініями інваріантної складової змісту дошкільної освіти. Статистичну обробку даних вивчення стану сформованості життєвих компетенцій педагоги здійснювали за критеріями, чітко визначеними за кожним підрозділом програми. Отримані данні аналізувались за принципом природної достатності. Моніторинг знань, умінь, навичок за лініями розвитку у дітей показав, що результати по освітнім лініям  є на високому та середньому рівнях, і аналізуючи дані можна виділити, що діти зорієнтовані на спілкування і взаємодію та чуйно ставляться до інших людей, залежно від віку та статі, розвитку дитини та її індивідуальності через використання провідного виду діяльності – гри. Інші показники обумовлені такими факторами : - низьким рівнем відповідних знань у дітей-новачків, і дітей, які рідко відвідують ; - наявність великого відсотку дітей, які перебувають не повний день - наявність дітей з особливими потребами.

  

Зведена таблиця показників компетентності здобувачів дошкільної освіти та засвоєння програмових вимог

по ЗДО №26 «Барвінок» за поточний місяць – травень 2022-2023 н.р.

Розділ програми

 

 

 

№групи, назва,

вихователі

Особистість дитини (%)

Дитина  в сенсорно-пізнавальному

просторі (%)

Дитина в природному довкіллі (%)

Гра дитини (%)

Дитина в соціумі (%)

Мовлення дитини (%)

Дитина в світі

мистецтв (%)

Загальний показник

успішності (%)

 Ясельна група №1   «Сонечко»

Яцків Т.В.,Мужик О.О.

В – 34%,

С – 55%,

Н – 11%.

В – 47%,

С – 53%,

Н – 0%.

В – 0 %,

С – 59%,

Н – 41%.

В - 60%,

С – 40%,

Н – 0%

В – 0%,

С – 55 %,

Н – 46 %

В – 23%,

С – 61%,

Н – 16%

В – 47%,

С – 53%,

Н – 0%

81%

Група №2 «Ромашка»

Фенчук Г.М.,Яцків Л.Ю.

В – 79%,

С – 20%,

Н – 1%.

В – 82%,

С – 18%,

Н – 0%.

В – 68%,

С – 30%,

Н – 2%.

В – 82%,

С – 18%,

Н – 0%.

В – 66%,

С – 345 ,

Н – 0%

В – 66%

С – 34%

Н – 0%

В – 79%

С – 34%

Н – 0%

72%

Група №3 «Пролісок»

Жукевич І.М.

В – 49%

С – 44%

Н – 7%

В – 52%

С – 40%

Н – 8%

В – 51%

С – 43%

Н – 6%

В – 59%

С – 39%

Н – 2%

В – 60%

С – 36%

Н – 4%

В – 50%

С – 43%

Н – 7%

В – 41%

С – 50%

Н – 9%

80%

Група №4 «Метелик»

Ковальчук Р.О.,

Матійчук М.М.

В – 61%

С – 36%

Н – 3%

В – 45%

С – 55%

Н – 0%

В – 60%

С – 40%

Н – 0%

В – 60%

С – 40%

Н – 0%

В – 41%

С – 55%

Н – 1%

В – 40%

С – 57%

Н – 3%

В – 52%

С – 44%

Н – 4%

42%

Група №5 «Краплинка»

Радіонова О.І., Василинюк Л.І.

В – 88%

С – 12%

Н – 0%

В – 93%

С – 7%

Н – 0%

В – 93%

С – 7%

Н – 0%

В – 93%

С – 7%

Н – 0%

В – 86%

С – 14%

Н – 0%

В – 79%

С – 19%

Н – 0%

В – 82%

С – 18%

Н – 0%

96%

Група №6 «Бджілка»

Макар О.І.,

Олексишин М.М.

В – 50%

С – 44%

Н – 6%

В – 29%

С – 65%

Н – 6%

В – 29%

С – 65%

Н – 6%

В – 35%

С – 65%

Н – 0%

В – 38%

С – 56%

Н – 6%

В – 52%

С – 33%

Н – 15%

 В – 46%

С – 48%

Н – 6%

55%

Група № 7 «Калинонька»

Думак О.І.,

Новаківська А.С.

В – 73%

С – 23%

Н – 4%

В – 47%

С – 47%

Н – 6%

В – 96%

С – 4%

Н – 0%

В – 75%

С – 23%

Н – 2%

В – 41%

С – 54%

Н – 5%

В – 50%

С – 47%

Н – 3%

В – 47%
С – 47%

Н – 6%

70%

Група №8 «Віночок»

Сенюшкович О.Д.,

Семанюк Е.О.

В – 70%

С – 19%

Н – 11%

В – 44%

С – 43%

Н – 13%

В – 71%

С – 18%

Н – 11%

В – 71%

С – 18%

Н – 11%

В – 56%

С – 31%

Н - 13

В – 54%

С – 33%

Н – 13%

В – 77%

С – 12%

Н – 11%

56%

Група №9 «Дзвіночок»

Ключенко Л.Я.,

Ільніцька У.Р.

В – 14%

С – 62%

Н – 24%

В – 22%

С – 63%

Н – 15%

В – 17%

С – 74%

Н – 9%

В – 31%

С – 67%

Н – 2%

В – 24%

С – 73%

Н – 3%

В – 32%

С – 52%

Н – 16%

В – 10%

С – 67%

Н – 23%

58%

Група № 10 «Суничка»

Дорошенко О.С.,

Кіт Т.В.

В – 91%

С – 5%

Н – 4%

В – 90%

С – 5%

Н – 5%

В – 95%

С – 0%

Н – 5%

В – 91%

С – 9%

Н – 0%

В – 95%

С – 0%

Н – 5%

В – 74%

С – 21%

Н – 5%

В – 95%

С – 0%

Н – 5%

69%

Група № 11 «Вишенька»

Терпак М.С.,

Миронюк  І.Л.

В – 52%

С – 42%

Н – 6%

В – 64%

С – 36%

Н – 0%

В – 68%

С – 32%

Н – 0 %

В – 68%

С – 32%

Н – 0%

В – 63%

С – 34%

Н – 3%

В -60%

С – 37%

Н – 3%

В – 46%

С – 46 %

Н – 8%

50%