БУЛІНГ У ДИТЯЧОМУ САДКУ-МІФ ЧИ  РЕАЛЬНІСТЬ

 

Чи замислювалися ви, де беруть витоки комплекс жертви або потреба агресії стосовно інших. Мало хто з батьків знає про булінг чи стикається з цим явищем в дитячому садку. Чому і як дитина дошкільного віку стає жертвою булінгу? Дізнайтеся з пам’ятки, що означає цей термін, хто може спровокувати булінг та як змінюється поведінка дитини

ЯКІ ВИДИ

Булінг (від англ. to bull — переслідувати) — свідома агресивна поведінка однієї дитини або групи дітей стосовно іншої.

Булінг може проявлятися як тиск:

  • психологічний;
  • фізичний.

Часто діти застосовують і фізичний, і психологічний тиск на жертву. Наприклад, образи, приниження, ігнорування, непоступливість, погрози, побиття під час ігор.

ХТО ПРОВОКУЄ

Булінг серед дітей старшого дошкільного віку можуть спровокувати дорослі. Діти старшого дошкільного віку одразу сприймають ставлення авторитетних дорослих до інших і беруть це ставлення за зразок. Вони починають цькувати дитину чи дітей, якщо:

  • педагог або помічник вихователя —

– зневажливо ставиться до дитини, яка часто плаче або невпевнена в собі;
– ігнорує скаргу дитини на те, що її образили однолітки;

– глузує із зовнішнього вигляду дитини;

– образливо висловлюється про дитину чи її батьків;

– проявляє огиду щодо фізичної або фізіологічної особливостей дитини;

  • батьки або члени сім’ї —

– б’ють та ображають дитину вдома;

– принижують дитину у присутності інших дітей;

– проявляють сліпу любов та виконують усі забаганки дитини;

– ставляться до своєї дитини як до неповноцінної особистості, жаліють (неповна родина, дитина хвора або має відхилення в розвитку).

Усі діти потребують підтримки дорослих — батьків, вихователів, практичного психолога та соціального педагога. Саме вони мають допомогти дітям налагодити партнерські взаємини з однолітками у групі

ЯК МІНЯЄТЬСЯ ПОВЕДІНКА ДИТИНИ

Дитина-жертва булінгу поводиться незвично. Якщо раніше вона охоче відвідувала дитячий садок, то тепер така дитина:

  • вдома —
    – не хоче одягатися вранці;

– шукає собі будь-яку справу вдома, аби не йти до дитячого садка;

– просить батьків забрати її із дитячого садка раніше;

– плаче, вигадує хворобу або в неї дійсно підвищується температура тіла, починають боліти голова, живіт;

– не контактує з однолітками у дворі;

– грає наодинці в парку;

в дитячому садку —

– не бере участь у сюжетно-рольових та рухливих іграх, спільній самостійній художній діяльності тощо;

– усамітнюється при будь-якій нагоді;

– часто губить свої іграшки або речі;

– бруднить чи псує одяг;

– грає поламаними іграшками;

– відмовляється на користь іншої дитини від головної ролі в театрілізації чи грі;

– не має друзів у групі.

 

 

 


Гаряча лінія з протидії насильства :

тел.11-61-23, та моб. 0-800-500-335 (цілодобово)

Дитяча гаряча лінія:

тел. 11-61-11, та моб. 0-800-500-225 (з 12 до 16 год.)

 

План заходів щодо запобігання булінгу

 

І. Нормативно – правове забезпечення попередження насильства та булінгу

 

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

 

 

1

Опрацювання  нормативно – правових документів, щодо попередження насильства та булінгу

 

Вересень 2024

Директор ЗДО

Гребенюк С.М.

 

 

2

Розміщення телефонів довіри на інформаційних стендах та веб – сайті ДНЗ для ознайомлення батьківської громадськості

 

Вересень 2024

Директор ЗДО

Гребенюк С.М.

 

 

ІІ. Робота з вихованцями ЗДО з питання запобігання  насильства та булінгу

 

 

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

 

1

Спостереження за психологічним мікрокліматом у дитячому колективі

 

Протягом навчального року

 

Вихователі

 

2

Формування навичок дружніх стосунків серед вихованців ЗДО, проведення бесід з дітьми щодо забезпечення попередження насильства та булінгу, обговорення проблемних ситуацій

 

Протягом навчального року

 

Педагоги ЗДО

 

3

Створення морально безпечного освітнього середовища в ЗДО вільного від насильства та булінгу

 

Постійно

 

Педагогічні працівники

ІІІ. Робота з колективом з питання запобігання  насильства та булінгу

 

 

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Анкетування педагогів з питання обізнаності з поняттям булінгу

                    Жовтень 2024

                Квітень 2024

 

Директор ЗДО

Гребенюк С.М.

2

Проведення профілактичної роботи щодо запобіганню булінгу в ЗДО

 

Систематично

Директор ЗДО

Гребенюк С.М.

3

 

Висвітлення інформаційної

"Булінг-міф чи реальність?"

 Лютий 2024

Директор КДО

Гребенюк С.М.

4

Організація роботи «Скриньки довіри» для батьків і педагогів,оновлення інформації веб-сайту з проблеми запобігання та протидії булінгу.

 

 

Жовтень 2024

 

 

Вихователі

5

Проведення діагностики стану професійного вигорання педагогів

 Квітень 2024

Директор ЗДО

Гребенюк С.М. 

 

 

ІV. Робота з батьками з питання запобігання  насильства та булінгу

 

 

№ з/п

Заходи

Термін виконання

Відповідальні

1

Інформація для батьків: «Вчимося спілкуватися з дитиною»

Січень 2024

Вихователі

2

Консультація: «Як навчити дитину цивілізовано виражати гнів?» (профілактика булінгу)

Лютий 2024

Директор КДО

Гребенюк С.М.

3

 «Як вирішувати дитячі конфлікти?»

Грудень 2024

Вихователі

4

Розповсюдження інформації щодо профілактики булінгу: пам’ятки, листівки –  інформаційні повідомлення на стенді практичного психолога, Viber – групах, Veb – сайті ДНЗ

 

Систематично

 

Директор ЗДО

Гребенюк С.М.

та

Вихователі

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА НАУКИ ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) №26 «БАРВІНОК»

 

НАКАЗ

від   08.02.2021                                                                                                            №16-о/д                                                                                     

Про створення комісії

з розгляду випадків

булінгу у закладі

           

            На виконання Закону України №8584 від 18.12.2018р. «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», відповідно до методичних рекомендацій Міністерства освіти, науки та молоді, з метою виявлення та протидії булінгу серед вихованців закладу,швидкого реагування на такі випадки

НАКАЗУЮ:

 

1. Створити комісію з розгляду випадків булінгу серед вихованців закладу у такому складі:

Голова комісії: Гребенюк С.М.;

Секретар: Король З.Д. – старша медична сестра.

Члени комісії:

Белей О.П. – вихователь-методист;

Суш Л.П. – практичний психолог;

Король З.Д. – старша медична сестра.

2.У випадках скликання комісій до її роботи залучати батьків, чиї діти причетні до випадків булінгу.

3.Засідання комісії проводити у випадку письмової заяви керівнику закладу.

4.З метою профілактики проявів негативної поведінки вихованців, чиї дії у майбутньому можуть кваліфікуватися як булінг, невідкладно скликати засідання комісій та залучати батьків дітей до її засідань.

5.Вихователям постійно проводити розяснювальну роботу з вихованцями та батьками щодо їх відповідальності за дії, які прирівнюються до булінгу.

6.Довести до відома усіх педагогічних працівників про персональну відповідальність за випадки булінгу з їх боку чи спробу втаємничення таких випадків зі сторони вихованців.

7. З даним наказом ознайомити усіх педагогічних працівників та батьків вихованців закладу.

8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на вихователя-методиста Белей О.П.

 

 

Директор КЗДО №26  "Барвінок"                             С.М.Гребенюк