Розумно люблять своїх дітей ті батьки, які ніжність не доводять до всепрощення, піклування - до потакань і потурання примхам, а вимогливість поєднують з повагою до дитини. Той, хто зневажає і кривдить дітей, творить найбільший злочин на землі.

М. Стельмахович

Download
рішення е садок положення.pdf
Adobe Acrobat Document 317.0 KB

ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ ТА НАУКИ

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ

КОМУНАЛЬНИЙ ЗАКЛАД  ДОШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

(ЯСЛА-САДОК) №26 «БАРВІНОК»

ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ 

 

НАКАЗ

 

Від  25.09.2020р.                                        м. Івано-Франківськ                                  № 43а о/д                                                              

 

 

Про роботу  КЗДО №26 «Барвінок»

та організацію

протиепідемічних заходів

на період карантину

в зв’язку з поширенням

коронавірусної  хвороби

(СОVІD -19)

 

Відповідно до статті 40 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», на виконання пункту 17 постанови Кабінету Міністрів України від 22 липня 2020 року № 641 «Про встановлення карантину та запровадження посилених протиепідемічних заходів на території із значним поширенням гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», Постанови Головного санітарного лікаря України №55 від 22.09.2020р.  «Про затвердження протиепідемічних заходів у закладах дошкільної освіти на період карантину у зв’язку поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19)»

 

НАКАЗУЮ:  

 

1.     Організовувати роботу КЗДО №26 «Барвінок» відповідно до протиепідемічних заходів.

2.     Відповідальність за організацію та виконання протиепідемічних заходів покладаю на себе.

3.     Старша медична сестра Король З.Д.,  відповідальна особа за виконання  протиепідемічних заходів,  забезпечує:

·                 щоденний контроль за виконанням заходів;

·                 проведення роз’яснювальної роботи з персоналом щодо індивідуальних заходів профілактики та реагування на виявлення симптомів коронавірусної  хвороби (COVID-19) серед персоналу або вихованців;

·                 дотримання алгоритмів дій на випадок надзвичайної ситуації, пов’язаною з реєстрацією випадків захворювання на коронавірусну хворобу (COVID-19) серед вихованців та працівників закладу;

  • недопущення до роботи персоналу, визначеного таким, який потребує самоізоляції відповідно до галузевих стандартів у сфері охорони здоров’я;
  • проведення інструктажу для працівників щодо запобігання поширенню коронавірусної інфекції (COVID-19), дотримання правил респіраторної гігієни та протиепідемічних заходів.

4. Допуск до роботи персоналу закладу здійснюється після проведення термометрії безконтактним термометром та за умови наявності засобу індивідуального захисту, що щільно покриває рот та ніс.

5.    У разі виявлення співробітника з підвищеною температурою тіла понад 37,2 °С або із ознаками гострого респіраторного захворювання, такий співробітник не допускається до роботи.

6. На період карантину заборонити:

  • використання багаторазових (тканинних) рушників;
  • використання м’яких (м’яконабивних) іграшок;
  • використання килимів з довгим ворсом;
  • перебування у вуличному взутті (без змінного) всередині приміщень;
  • проведення батьківських зборів (окрім тих, що проводяться дистанційно).

7.Завідувачу господарству Голій Л.І. забезпечити:

             7.1. на вході до закладу місце для обробки рук спиртовмісними антисептиками з концентрацією активно діючої речовини понад 60% для ізопропілових спиртів та понад 70% для етилових спиртів.

            7.2. організацію централізованого збору використаних засобів індивідуального захисту, паперових серветок в окремі контейнери (урни) з кришками та поліетиленовими пакетами, з подальшою утилізацією згідно з укладеними угодами на вивіз твердих побутових відходів;

7.3.            необхідні  умови для дотриманням працівниками правил особистої гігієни (рукомийники, мило рідке, паперові рушники (або електросушарки для рук), антисептичні засоби для обробки рук тощо);

7.4.            вологе прибирання з використанням миючих та дезінфекційних засобів;

7.5.          провітрювання приміщень протягом не менше 15 хвилин перед відкриттям та почергове провітрювання кімнат протягом дня за відсутності дітей; 

7.6.          медичний пункт закладу необхідними засобами та обладнанням (безконтактними термометрами, дезінфекційними, в тому числі антисептичними засобами для обробки рук, засобами особистої гігієни та індивідуального захисту);

7.7.          розміщення інформації (плакатів/банерів) про необхідність дотримання респіраторної гігієни та етикету кашлю.

8. Педагогічним працівникам, старшій медичній сестрі Король З.Д.:

       8.1. Температурний скринінг дітей проводити при вході (початковий) у заклад та кожні 4 години (поточний) з занесенням показників у відповідний журнал довільної форми.

       8.2. Ранкове приймання дитини до закладу та передачу після закінчення дня, проводити  на території закладу, за межами його будівлі.

       8.3. За несприятливих погодних умов приймання та/або передачу дітей проводити в приймальних та/або роздягальних групових осередках закладу. За умови перебування на території закладу батьки або особи, які їх замінюють, повинні одягати респіратор або захисну маску, так, щоб були покриті ніс та рот.

      8.4. Всі протиепідемічні заходи, спрямовані на захист дітей (термометрія, навчання обробці рук антисептиком, миття рук, навчання правилам етикету кашлю тощо) проводити в ігровій формі та за особистим прикладом працівників закладу.

9. Обмежити проведення масових заходів (нарад, зборів тощо) в закритих приміщеннях (окрім заходів необхідних для забезпечення функціонування закладів освіти – проведення педагогічних рад тощо).

 10.  Проводити культурно-виховні заходи (виставиа, свят, концерти) за участю дітей з однієї групи та за присутності одного з батьків/опікунів дитини з розрахунку однієї особи на 5 кв. метрів площі приміщення в якому проводиться захід або території (якщо захід проводиться на відкритому повітрі).

  11. Заборонити  запрошення творчо-розважальних колективів та інших осіб,  які не є співробітниками закладу.


12. Контроль за виконанням  наказу залишаю за собою.

 

 

 

Директор КЗДО (ясел-садка) №26 «Барвінок»                             С.М. Гребенюк

 

 

Новий коронавірус: шляхи передавання і варіанти захисту

Наразі відомо, що новий коронавірус передається краплинним та контактним шляхами.

Переважає контактний шлях, коли вірус потрапляє на слизові оболонки носа, очей через руки або інші предмети (хустинку, рукавиці) після торкання до об’єктів (тварин, м’яса, риби, дверних ручок, поручнів), щоконтаміновані (забруднені) виділеннями із дихальних шляхів хворого чи інфікованого.

 

Краплинним шляхом вірус передається від людини до людини під час кашлю або чхання у тісному контакті, коли утворюються краплі діаметром понад 5 мкм. Коронавіруси не здатні зберігати інфектогенність (заразність) під час передавання на далекі відстані. Тому тісним контактом вважають відстань менше 1 м, хоча деякі науковці допускають можливість передавання (за певних умов) до 2 м.

Повітряним шляхом  віруси передаються від людини до людини через аерозольні часточки (діаметром до 5 мкм), які безперешкодно можуть потрапляти в альвеолитабронхіоли (нижні дихальні шляхи). Цей шлях передавання та інфікування не характерний для коронавірусів, хоч і можливий за певних умов — наприклад, під час процедур з утворенням аерозолю. До таких належать лише медичні процедури — бронхоскопія, інтубаціятрахеї, санація трахеобронхіального дерева у хворого, що перебуває на штучній вентиляції легень, тощо. Тому для більшості населення такий шлях не страшний.

Отже, як пересічним громадянам запобігти інфікуванню новим коронавірусом?

1. Не торкайтеся до потенційно контамінованих вірусом поверхонь, зокрема до тварин, у регіонахі з виявленими випадками інфікування.

2. Ретельно і часто мийте руки з милом чи обробляйтеїх антисептиком.

Миття рук з милом:

  • тривалість процедури — 20–40 с;
  • вода має бути теплою (комфортної температури), а не холодною чи гарячою;
  • обов’язкова процедура, якщо руки видимо забруднені, після приходу з вулиці, перед прийомом їжі, після відвідування туалету, якщо відсутній антисептик для рук;

Обробка рук спиртовмісним антисептиком:

  • спиртовмісний антисептик для рук — розчин із вмістом спирту 60–80% або із 2% хлоргексидину (інші засоби, що реалізують як «антисептик для рук», наприклад настій ромашки або розчини із 40% вмістом спирту, не є такими);
  • антисептик має покривати всю поверхню шкіри рук (в середньому на одну обробку слід використовувати 3 мл розчину, а це 24–27 «пшиків» кишеньковим диспенсером, тому рекомендовано його просто наливати в долоню);
  • тривалість обробки — близько 30 с;
  • особливу увагу приділіть нігтям (там накопичується найбільше бруду);
  • обов’язкова процедура в разі будь-яких контактів із (потенційно) забрудненими об’єктами;
  • у разі частого користування антисептиком застосовуйте крем для рук, щоб уникнути підсушування та утворення тріщин шкіри;
  • контролюйте доступ маленьких дітей до антисептика (він містить спирт і токсичний для прийому всередину).

3. Уникайте скупчення людей.

4. Якщо ви захворіли, залишайтеся вдома і зверніться до лікаря.

5. Використовуйте захисну маску:

  • обов’язково — якщо захворіли і маєте респіраторні симптоми (кашель, нежить);
  • якщо перебуваєте у місцях великого скупчення людей — з метою додаткового захисту.

Використовуйте маску правильно:

  • вона має покривати ніс і рот;
  • вона має щільно прилягати, без відступів по краях;
  • заміняйте маску, щойно вона стала вологою;
  • не чіпайте зовнішню частину маски руками, а якщо доторкнулися, помийте руки з милом чи обробіть спиртовмісним антисептиком;
  • заміняйте маску щочотири години;
  • не використовуйте маску повторно.

Корисна інформація для батьків під час карантину

 

У зв’язку із введенням карантину пропонуємо батькам

добірку корисної інформації.

Поясніть дитині різницю між канікулами і карантином. Спокійно, не лякаючи,  ознайомте їх із елементарними принципами профілактики захворювання.

Під час карантину, перебуваючи вдома, ми радимо  звернути увагу на настільні ігри, запропонувати дітям цікаву книгу і подбати про достатню фізичну активніст

Що можна запропонувати дитині для організації змістовного дозвілля під час карантину:

1. Читання цікавих книжок.

Для цього можна скористатися списком дитячої літератури, що пропонує програма розвитку дітей від народження до шести років «Я у Світі», а можна його скласти разом з дитиною.

2. Ведення читацького записника.

Важливо використовувати при цьому творчий підхід: ілюструвати події чи зображувати героїв твору, придумувати власну кінцівку чи змінювати  сюжет

3. Ведення власного щоденника (в малюнках).

Це сприятиме розвитку пам’яті, уяви та фантазії.

4. Створення  власного лепбука, книжки.

5. Творчі заняття 

(аплікації, вишивки, виготовлення ляльок-мотанок, вироби з паперу, тканини, глини).

6. Колаж бажань із вирізок старих журналів.

 7. Цікаві сайти для розвитку дітей.

http://abetka.ukrlife.org –  дитяча сторінка для маленьких українців: абетки, казки, усмішки, приказки, скоромовки, загадки, лічилки.

http://kazkar.at.ua –  дитячий сайт: читання слухання улюблених казок.

http://www.soroka-vorona.info – сайт для дітей та батьків:   для виховання та розвитку дітей.

8. Дитячий освітній портал для інтерактивного навчання дітей за допомогою цікавих ігрових завдань та задач:  Вчи.юа https://vchy.com.ua/

9.  Настільні ігри, цікаві задачі, кросвордиінтелектуальні зм

 

Ну і звичайно – Ваше безпосереднє спілкування з дитиною.

 

50 обов`язкових завдань для дошкільника на карантин!

Практичні завдання, що допоможуть дитині підготуватися до вивчення предметів у школі

50 обов’язкових завдань для дошкільника на карантин

Проект «Розвиток дитини» пропонує батькам, вихователям та вчителям п’ятдесят розвивальних завдань та розмальовок для розвитку навичок аналітичного, логічного, творчого мислення, довільної уваги, зорової пам’яті, дрібної моторики та загальної ерудиції.

Виконання запропонованих завдань сприятиме формуванню у дітей позитивного ставлення до навчання, вихованню впевненості у собі та своїх освітніх можливостях, що є важливою запорукою всебічного розвитку дитини та впевненого засвоєння нею шкільної програми в подальшому.

Вивчаємо дні тижня. Це завдання навчить дитину розрізняти дні тижня та пов’язувати їх із такими поняттями, як «вчора», «сьогодні», «завтра». Під час виконання завдання дитина вчитиметься орієнтуватись у часі, розвиватиме увагу, пам’ять та творче мислення.

Який малюнок наступний. Цей комплект завдань є відмінним помічником у розвитку логічного мислення дитини, адже під час його виконання вона використовуватиме такі логічні прийоми, як аналіз, синтез, порівняння тощо, визначатиме певні принципи та робитиме обґрунтовані умовиводи.   

Вивчаємо місяці й пори року. Це завдання допоможе дитині вивчити правильну послідовність місяців року та запам’ятати, які з них належать до календарних весни, літа, осені й зими, а також запам’ятати, за яким порядком змінюють одна одну різні пори року.

Читаємо по складах: завдання. У цьому комплекті завдань застосовується комплексний підхід до навчання читання, адже завдання ілюструє слово, що поділено на склади. Виконання завдання вимагатиме від дитини залучення логіки, зорової пам’яті та просторового уявлення.

Тренуємо логіку: «Житла тварин». Це завдання призначене для маленьких дітей. Воно дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення, збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Тренуємо пам’ять. Цей комплект завдань стане одним із засобів тренування зорової пам’яті вашої дитини, а також познайомить її із різноманітними предметами навколишнього світу.

Знайди пару (розвиваємо логіку). Цей комплект завдань покликане сприяти розвитку логічного та абстрактного мислення дитини, а також її уваги та пам’яті. У завданні надано десять малюнків із зображенням різних предметів, розташованих у два стовпчики, але безсистемно. Дитині необхідно з’єднати їх таким чином, аби утворилося п’ять пар.

Домалюй відсутні частини малюнка. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути спостережливість і кмітливість, логічне та творче мислення, уміння робити умовиводи (індуктивні та дедуктивні) й ретельно аналізувати сюжетні елементи запропонованого зображення.

Вивчаємо різні погодні явища. Це завдання дозволить познайомити дитину із різними погодними явищами, потренувати її уяву, фантазію й асоціативне мислення, а також дрібну моторику та вміння підбирати потрібні кольори.

Тренуємо логіку: «Дороги й транспорт». Це завдання дозволить потренувати логічне мислення, покращити навички мовлення та збагатити словниковий запас, а також сприятиме розвитку дрібної моторики.

Вивчаємо чотири частини доби (хлопчик). Це завдання допоможе дитині краще зрозуміти таку одиницю вимірювання часу, як доба та її загальноприйнятий поділ на чотири частини – ранок, день, вечір, ніч, дасть можливість повторити, скільком годинам вона дорівнює, та порозмовляти про щоденні події в житті дитини, що відбуваються в кожній з її частин.

Навчальна розмальовка «У пошуках цифр». Це завдання допоможе дитині вивчити цифри від 0 до 9-ти в цікавій і творчій формі. Для цього їй пропонується малюнок, на якому «заховалися» цифри, при цьому кожна цифра слугує елементом зображення.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань допоможе навчити дитину робити логічні висновки. Дитині необхідно уважно проаналізувати властивості та належність намальованих предметів до певної категорії та вибрати серед них ті, що мають щось спільне або іншим чином пов’язані між собою, пояснивши при цьому хід власних думок.

Кошик з одягом: будуємо словосполучення та розмальовуємо. Це завдання допоможе дитині розвинути навички читання та навчитися правильно будувати словосполучення іменників з прикметниками. Дитині пропонується поєднати назви одягу з відповідними кольорами, а потім розмалювати зображення предметів одягу у вибрані кольори.

Навчальна розмальовка: цифри. Цей комплект завдань допоможе дитині в незвичній і цікавій формі навчитись писати цифри. Оскільки кожне завдання має форму розмальовки, у якій цифри слугують важливим елементом зображення, дитина сприйматиме навчання як приємне заняття.

Водоспад доброти: здійснюємо добрі вчинки. Це завдання посилить мотивацію дитини робити добрі справи, виховуватиме в ній бажання допомагати іншим та доброзичливість. Це завдання – чудова можливість навчитися ставити перед собою цілі та досягати їх.

«Пара без пари»: тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати увагу та зорову пам’ять. У ньому даються 20 однакових фігур з різним орнаментом. Виконуючи завдання, дитина краще запам’ятає таку геометричну фігуру, як коло, та познайомиться з різними формами, зможе покращити дрібну моторику й зорово-моторну координацію.

«Дні тижня»: розташовуємо за порядком. Це завдання дасть змогу дитині в цікавій і ненав’язливій формі повторити назви днів тижня та їх порядок. Виконуючи завдання, дитина зможе запам’ятати правопис відповідних слів і порядкові номера днів тижня, розвиватиме навички читання, увагу, пам’ять, а також дрібну моторику та координацію рухів.

Графомоторні навички: тварини. Цей комплект завдань створено з метою комплексного розвитку дитини, адже його виконання дозволяє набувати й тренувати графомоторні навички, зорово-рухову координацію та розвивати різні функції уваги.

Скопіюй фігури. Цей комплект завдань допоможе дитині розвинути зорово-моторну координацію, просторове мислення та дрібну моторику. Воно містить шість фігур-зразків (на 6 точок кожна). Дитині пропонується відтворити ці фігури за опорними точками.

З’єднуємо половинки фруктів та ягід. Цей комплект завдань допоможе дитині збагатити свої знання про фрукти та ягоди, розширити кругозір та збільшити словниковий запас. До того ж виконання завдання сприятиме розвитку уваги, пам’яті, логічного мислення, а також тренуватиме дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Розповідь у картинках: тренуємо логіку. Цей комплект завдань дозволить розвивати логічне мислення та мовлення дитини, тренуватиме її увагу та розумове зосередження. Пронумерувавши малюнки, бажано в подробицях розповісти зображену історію. Якщо дитина матиме бажання, вона може наостанок все розмалювати.

Сортуємо за категоріями «зима» і «літо». Це завдання допоможе дитині навчитись аналізувати та сортувати картинки відповідно до певних категорій. Дитині дається 12 різних малюнків, на яких зображені предмети одягу, а також предмети користування в зимовий або літній період. Треба вирізати їх і розсортувати за категоріями «зима» і «літо».

Знайди риму (українська мова). Чи знає ваша дитина, що таке рима і чи може підібрати риму до певного слова? Цей комплект з 8 завдань допоможе дитині зрозуміти, яким чином римуються слова, і розвинути почуття рими.

Учимось рахувати до десяти: розмальовка. Це завдання допоможе дитині в цікавій і наочній формі потренувати математичні навички рахунку до десяти та правильного написання цифр. Виконання завдання допоможе дитині зрозуміти співвідношення понять «цифра» та «число», що матиме велике значення при подальшому вивченні математики.

Рахуємо яблука й тренуємо увагу. Цей комплект завдань допоможе дитині потренувати довільну увагу, навички рахування до десяти й уміння писати відповідні цифри й числа, а також дрібну моторику, зорово-моторну координацію й допоможе повторити основні кольори.

Веселі гусенички – учимось рахувати до 10-ти. Це миле й симпатичне завдання допоможе дитині в приємних умовах навчитись рахувати до десяти та писати цифри. Дитина повторюватиме та закріплюватиме бажану математичну навичку, тренуючи при цьому дрібну моторику та зорово-моторну координацію.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. Завдання пропонує розглянути різні малюнки тварин і предметів, сказати, хто або що зображено на кожному з них, і написати початкову літеру кожного слова.

Малюємо за українським алфавітом. Цей комплект завдань допоможе поєднати вивчення українського алфавіту з тренуванням дрібної моторики та зорово-моторної координації під час малювання та розмальовування наданих зображень.

Невгамовні чоловічки: тренуємо увагу. Це завдання допоможе дитині розвинути навички порівняння, навчитись аналізувати групи зображень та виокремлювати серед них однакові. Виконуючи його, дитина розвиватиме просторове мислення й довільну увагу.

Знайди схожі предмети. Цей комплект завдань сприяє розвитку логічного мислення та здатності дитини робити узагальнення. За його допомогою батьки можуть познайомити дитину з таким поняттям, як «аналогія», адже, виконуючи кожне завдання, саме за аналогією дитина вчитиметься робити потрібні висновки, основою для яких слугуватиме схожість предметів за певною ознакою.

Розмальовка «Барвиста закономірність». Це завдання сприятиме розвитку логічного та просторового мислення, а також уваги та дрібної моторики дитини. У завданні пропонуються вісім рядків із квітами, які треба розмалювати, але зробити це треба за певним алгоритмом.

Розмальовка «Перші літери». Це завдання допоможе дитині пригадати деякі літери української абетки (В, Г, З, М, С, П), усвідомити взаємозв’язки між звуками та літерами. Також дитина потренує зорове та слухове сприйняття, дрібну моторику та уважність.

Учимо українську абетку за малюнками. Це завдання допоможе дитині в цікавій формі згадати літери української абетки, навчитись визначати перші звуки в словах і писати відповідні літери. У якості додаткового завдання можна запропонувати дитині назвати відсутні літери.

Збери слово. Цей комплект завдань вдало поєднує в собі елементи гри, головоломки та навчання, й покликаний допомогти дитині набути навичок читання та правопису слів, роблячи це у цікавій формі, із залученням уваги, мислення й трішечки кмітливості.

Сортуємо на «холодне» і «гаряче». Це завдання створено для дітей, які вчаться аналізувати оточуючий світ і систематизувати отриманні знання про нього. У завданні дванадцять зображень, які треба вирізати та розсортувати за категоріями «холодне» і «гаряче.

Розвиваємо увагу, шукаючи фруктовий код. Це завдання допоможе дитині навчитися зосереджувати свою увагу на потрібному об’єкті. Дитині необхідно знайти та обвести у рядках зазначену послідовність фруктів. У процесі виконання завдання у дитини формуватиметься стабільна, сконцентрована і стійка увага, розвиватиметься логічне та просторове мислення.

Орієнтуємось у просторі. Цей комплект завдань допоможе дитині краще орієнтуватись у просторі, визначати місце та положення об’єктів, сприятиме розвитку творчих здібностей. Під час виконання завдання дитина зможе поринути у світ дитячої фантазії, придумати історію про те, що зображено.

Зима: знайди відмінності та розмалюй. Це завдання-розмальовка допоможе дитині розширити уявлення про зиму та розвинути навички порівняння. Воно містить два малюнки на зимову тематику, що, на перший погляд, нічим не відрізняються. Насправді ж малюнки мають 10 відмінностей, які потрібно відшукати та розмалювати.

Уважний пастух. Рахуємо та порівнюємо. Завдання допоможе дитині опанувати рахунок до 10, формувати навички порівняльного аналізу, розвивати увагу та кмітливість. Дитині пропонується розглянути та порівняти два схожих малюнки.

Розмальовка «12 місяців». Це завдання-розмальовка не тільки допоможе потренувати дрібну моторику, увагу, покращити вміння підбирати різні кольори й навіть покращити навички читання, а й познайомить дитину з характерними особливостями кожного місяця, відповідними народними прислів’ями та приказками, а також зі щорічними святами, що припадають на цей місяць.

Веселе сортування для дітей. Цей комплект завдань покликаний навчити дитину сортування та категоризації, а також розширити її кругозір і збагатити словниковий запас. Кожне завдання пропонує дитині певні категорії, відповідно до яких вона повинна розкласти надані малюнки предметів або живих істот.

Вчимось визначати погоду. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати елементарні уявлення про природні явища та сезонні зміни в природі. Виконуючи завдання, дитина вчитиметься помічати особливості природних явищ, орієнтуватися у порах року, їх прикметах, характерних ознаках

Розумний акваріум. Розвиваємо логіку. Пропоноване завдання допоможе дитині розвивати гнучкість, логічність мислення, винахідливість і терпіння. Дитині пропонується домалювати мешканців акваріума в порожніх комірках, відповідно до зазначеного напрямку та кольору.

Прибираємо галявину, сортуємо сміття. Це завдання допоможе дитині зрозуміти основи екологічного природокористування, усвідомити важливість дотримання правил природоохоронної поведінки. Дитині пропонується допомогти прибрати сміття на лісовій галявині.

Вивчаємо фразеологізми: порівняння в малюнках. Пропоноване завдання допоможе дитині навчитися вживати фразеологізми, збагатити словниковий запас. Дитині пропонується дописати словосполучення й з’єднати їх із відповідними малюнками.

Вивчаємо геометричні фігури. Цей комплект завдань допоможе ознайомити дитину з геометричними фігурами, розвиватиме просторову уяву, навички письма, навчить упізнавати елементи геометрії в повсякденному житті.

Шукаємо предмет без пари: ялинки. Такий комплект завдань допоможе дитині розвинути логічне мислення, увагу й кмітливість, творчі здібності. Дитині пропонується знайти й обвести малюнок, у якого немає пари. Пару для знайденого предмета можна домалювати.

Написання цифр від «1» до «10». Цей комплект завдань — перший крок до вивчення написання цифр від одного до десяти та рахунку. Завдання також сприяють здобуттю дитиною навичок дрібної моторики.

 

Числові лабіринти: цифри та числа від 1 до 20. Цей комплект завдань закріплюватиме знання цифр та чисел. Роздрукуйте завдання і попросіть дитину прокласти шлях лабіринтом цифр. Від кожної цифри до наступної є тільки один правильний напрямок, що необхідно позначити, намалювавши стрілки або замалювавши всі квадратики у порядку від одного до десяти або від одного до двадцяти.

 

Карантин без стресу: поради батькам

Дайте час на адаптацію

Коли ми зіштовхуємося з новими умовами, нам всім необхідний час, аби звикнути. І перші півтора два тижні карантину — адаптація до нових умов. Якщо діти почали поводитись гірше, якщо ви зриваєтеся, відчуваєте, що все виходить з під контролю – це нормально. Дайте час собі та оточуючим на адаптацію. При цьому нагадуйте собі – «ми гарні батьки», що б в цей час вдома не відбувалось, який би ґвалт не стояв, треба говорити собі – «я гарний батько/мати, я впораюсь, я дорослий. Насправді, зараз всі намагаються впоратись з панікою, і це не може не позначуватись на батьківській самооцінці. Це складно, але вона має бути непохитною. Перше, що необхідно прийняти, що неможливо все тримати під контролем, друге – що ми найкращі батьки для своїх дітей будь-що, третє — домовлятись з дітьми.

Слабкі сторони

Наступне, що можна зробити, після періоду адаптації — поспостерігайте за своїми родинами і виявіть, де є слабкі місця. Якщо в родині є слабкі теми, то зараз вони вийдуть на поверхню. «Слабка тема», наприклад, це невміння озвучувати свої потреби, або доносити їх не як потребу, а як претензію, або невміння реагувати на агресію, або взагалі нерозуміння, чим займатись разом. Вам треба з’ясувати ці місця, щоб потім шукати методи корекції.

Розповідайте дітям про загрози

Говоріть з дітьми, коли самі спокійні, коли маєте відповіді. Розкажіть, що зараз в усьому світі шукають засіб, вакцину, можливість запобігти вірусу. Час від часу у світі бувають такі захворювання і вже не раз люди знаходили засоби боротьби. Зробіть кілька разів акцент на тому, що ми у безпеці, що ми невразливі, що карантин – це не покарання і не канікули. Це час, коли ми бережемося і бережемо інших. Поясніть чому потрібно носити маски. Звичайно, треба подавати це в ігровій формі – вдягати маску на дитину, на себе, розмальовувати їх, гратися.

Взаємодопомога

Зараз діти, так само, як і ми, перебувають у напрузі. Вони відчувають загальну тривогу від невизначеності, від напруги батьків, від зміни звичного режиму та обмежень. До цього додаються хвилювання про ДПА/ЗНО – поки немає розуміння щодо цього питання, від цього напруга посилюється. Тобто, зараз діти, особливо старші, потребують батьківської підтримки, вони очікують від батьків психологічної допомоги. Ідеально, якщо батьки намагаються бути в контакті зі станом дитини і її почуттями, чесно говорять про те, що з нами відбувається. Треба просто сказати: “Якби мені зараз було потрібно вчитися вдома, я би, мабуть, на все забив. Мені самому складно зараз зібрати себе в купу. Давай допоможемо одне одному – наприклад, разом складемо розклад на день. Я потребую твоєї допомоги”.

Дітей не потрібно розважати

Важливо пам’ятати, що дітей не потрібно увесь час розважати. Головне правило карантину – дорослі знаходьте час на себе та свої захоплення. Треба дати дітям можливість усвідомити, як це – бути з батьками так довго. Тому що діти до цього теж не звикли. Треба поспостерігати, що буде проявлятись у стосунках. І треба дати дітям понудьгувати – нехай вони скучать за школою, навчанням зокрема. Цей карантин можна перетворити на джерело більшої близькості. А близькість – це коли ми заново дивимось на своїх дітей, бачимо їх з інших боків і, може, ми побудуємо нові комфортні кордони для кожного у родині.

Ситуація, в якій ми опинились, вимагає стійкості, а її ніде взяти, окрім в собі. Дозволяйте собі хоча б дві хвилина паузи, такого собі детоксу, щоб відновити сили. Обмежуйте час в соцмережах. Зробити собі список гарячих телефонів і телефонів людей, яким довіряєте. Приділяйте час заняттям, які приносять радість. І пам’ятайте: ми дітям не потрібні 24 години на добу, їм треба побути самим, без нас, ми не аніматори в їхньому житті. Треба дати дітям можливість самим організувати себе. Налаштуйтеся, що ми вийдемо з карантину більш близькими та адаптованими до життя.

 

Психологічне здоров’я під час карантину:

 поради від психолога

 

Уся сім’я разом – ідилія! Але, мабуть, не тоді коли родина змушена дотримуватися суворого карантину в режимі 24 на 7 в одному приміщенні. Заради збереження фізичного, випробуванню піддається психічне здоров’я.

Життя за розкладом

У ситуації, коли ви не можете впливати на зовнішній світ, організуйте свій внутрішній. В умовах невизначеності дуже корисно коли партнери не просто домовляються між собою про розподіл часу і обов’язків, але й фіксують це на аркуші. Особливо це важливо, коли хтось працює з дому, і йому необхідно зосередитися на виконанні завдань. Так само це корисно для дітей – коли вчимося, а коли розважаємося. Життя у замкнутому просторі мимоволі повертає сім’ї у ситуацію, коли уся сімейна робота, приготування їжі і виховання дітей (уроки) лягає на жінку. Спробуйте змінити цю ситуацію, справедливо поділити обов’язки, залучаючи до хатньої роботи усіх членів родини. Це позитивно вплине на усю сім’ю.

Зарядка – так, піжамі – ні

Дуже важливі фізичні навантаження. В мережі інтернет чимало відео із заняттями, розрахованими на різний рівень фізичної підготовки. Вони допомагають боротися зі стресом. Зарядка, медитація – домашні клопоти можуть почекати пів години. Крім того необхідно дбати про свій зовнішній вигляд. Не переходьте на «піжамну форму», коли дистанційно працюєте – одягайтеся так, наче ви йдете на роботу.

Фільтр на інформацію

Дуже важливо отримувати перевірену інформацію. Шквал повідомлень про смерті, кадри спочатку із Китаю, потім із Італії, смакування жахливими подробицями – це не додає впевненості у завтрашньому дні. У людей прокидається базовий страх смерті. Боротися із цим можна лише ретельним фільтром інформації. Черпайте її тільки з перевірених джерел. Не довіряйте «експерту бабі Галі», яка чула, що хтось розповідав, що все дуже погано. Обмежте перегляд соцмереж, а ще краще, видаліть додатки зі смартфону, якщо вони заважають вам підтримувати спокій та рівновагу.

Серіали в задоволення

У час, коли діють суворі обмеження, а вас не покидає тривога, звідки брати гроші та чим годувати сім’ю, дозвольте собі насолоджуватися дрібничками та приємними моментами. Шоколад, комп’ютерні ігри. Те, через що ви собі раніше докоряли. Зараз саме час перестати себе «гризти». Згадайте про свої хобі. Подивіться мультфільм з дітьми та пограйте в їхніх персонажів. Шиття захисних масок для родини може перетворитися на дизайнерську колекцію, яка гідно прикрасить ваш Instagram. А спільний перегляд улюбленого серіалу надасть відчуття стабільності та єдності родини. У мережі багато оптимістичних фільмів, які мають справжній терапевтичний ефект.

Подзвоніть рідним

Підтримувати контакт із рідними наразі нескладно завдяки телефонам і месенджерам. Розмови з рідними і близькими допомагають зняти частину напруги. Не соромтеся попросити про допомогу, і будьте готові підтримати інших. Якщо не можете самі, то зверніться у заклади. Вкажіть, кому потрібна допомога, наприклад, у придбанні продуктів харчування, ліків. Можливо, це ваші знайомі, чи рідні, які живуть на іншому краю міста, і ви не можете їх відвідувати. Люди старшого віку, які не опанували комп’ютер та смартфон, опиняються не просто на карантині, а у соціальному вакуумі. Тож дуже важливо, щоб про таких людей знали. Є фонди та благодійні організації, які прийдуть на допомогу.

Домашня конфліктологія

Карантин – це лакмусовий папірець стосунків у сім’ї. Адже зараз усі конфлікти загострюються. До карантину всі члени сім’ї займалися своїми справами. Діти – в садочку і школі, батьки – на роботі. Тому нерідко з колегами по роботі часу проводилося навіть більше, ніж з партнером. Карантин змусив подружжя знову опинитися віч-на-віч в умовах обмеженого простору і побачити партнера з іншого боку. За таких умов не варто починати з’ясовувати стосунки – відкладіть це на пізніше. Будьте гнучкі та приймайте зважені рішення.    

Карантин закінчиться

Раніше чи пізніше карантин і криза, спричинена ним, закінчиться. Найважливіше, як ми її переживемо, чи не вийдемо спустошеними і розбитими. У наших силах зробити все, щоб зберегти психологічне здоров’я своє та своїх рідних.

 

БУДЬТЕ ЗДОРОВІ  ТА НАМАГАЙТЕСЯ ДОТРИМУВАТИСЯ  ПРОСТИХ РЕКОМЕНДАЦІЙ!

 

 

ЩО  НЕОБХІДНО  РОБИТИ   ЯКЩО  ДИТИНА СТИКНУЛАСЯ  ІЗ  СТРЕСОМ  ПІД  ЧАС  СПАЛАХУ КОРОНАВІРУСУ

Спокійно та зрозуміло розповідайте дітям про ситуацію.
Уникайте спекуляцій та поширення чуток або неперевіреної інформації в присутності дітей.

            Діти можуть реагувати на складну та неспокійну ситуацію по-різному:
 виказувати надмірну залежність від батьків чи педагогів;
 відчувати занепокоєння, ставати замкнутими,
 почуватися сердитими або надто збудженими;
 бачити кошмари у вісні;
 піддаватися частим змінам настрою;
 мати епізоди нетримання сечі тощо.

Діти зазвичай відчувають полегшення, якщо можуть висловити своє відчуття тривоги в безпечному і сприятливому середовищі та отримати підтримку і розуміння. Кожна дитина виражає емоції по-своєму. Іноді залучення до творчих активностей, наприклад, ігрових завдань та малювання, можуть допомогти дитині розкритися. Допомагайте дітям знаходити позитивні способи висловлення тривожних відчуттів: гніву, страху, смутку.

Піклуйтеся про те, щоб дитина відчувала в цей час підвищену турботу. Діти потребують набагато більше уваги та любові дорослих під час кризових ситуацій.
Пам’ятайте, що діти часто копіюють емоційні реакції дорослого, який є для них авторитетом. Тому те, як дорослі реагують на кризу, дуже важливо.

Необхідно, щоб самі дорослі добре керували своїми емоціями  та залишалися спокійними, прислухалися до проблем дітей, говорили з ними в доброзичливому тоні та заспокоювали їх. Залежно від віку дитини, заохочуйте батьків чи опікунів частіше обіймати дітей та повторювати дітям, що вони їх люблять і пишаються ними. Тоді діти почуватимуться краще і безпечніше.

Створюйте для дітей більше можливостей гратися та відпочивати.

Максимально уникайте розлуки дітей з їх рідними. Якщо дитину потрібно відокремити  від батьків або опікунів,  –  упевніться, що буде надана відповідна альтернативна допомога та соціальний працівника  бо інша відповідальна особа, яка регулярно слідкуватиме за дитиною. Надайте дитині можливість  регулярно контактувати з батьками та родиною (наприклад, по телефону, за допомогою відеодзвінків). Дитина має бути забезпечена всіма заходами захисту та безпеки.

Дотримуйтесь  регулярних щоденних процедур і розпорядку дня та допомагайте створювати нові рутинні правила в нових обставинах, включаючи навчання, гру та відпочинок.  Якщо можливо,  забезпечуйте відвідування закладів освіти, можливості для навчання чи іншої щоденної діяльності, яка не загрожує дітям та не суперечить заходам, які впроваджує система охорони здоров’я. Діти мають продовжувати відвідувати школу, якщо це незагрожує їх здоров’ю.

Чесно розкажіть дітям про те, що відбувається, та як зменшити ризик зараження і залишатися в безпеці, зрозумілими для дитини словами, залежно від віку та особливостей особистості. При цьому намагайтеся робити це спокійно. Продемонструйте дітям, як вони можуть захистити себе (наприклад, покажіть, що мається на увазі підпоняттям «ефективне» миття рук).

Надання підтримки дорослим, вихователям, які займаються з дітьми під час ізоляціїв дома або на карантині – теж надзвичайно важлива складова. Під час заняття з дітьми вони повинні ознайомити їх з інформацією про вірус, а також підтримувати активність дітей.

Це можна робити у вигляді:

o    ритмічних ігор;

o    миття рук в  ігровій формі;

o    перетворення прибирання та дезінфекції будинку у веселу гру;

o    малювання вірусів, мікробів,  які потім будуть розфарбовані дітьми;

o    ознайомлення дітей із захисними індивідуальними засобами, щоб вони не лякалися, якщо необхідно буде їх використовувати;

 

o    в цікавій формі показати, як організм захищається від вірусів.

Дитячі ігри в домашніх умовах 

Карантин не дозволяє дітям грати на вулиці? Вони рвуться на свіже повітря, а ви не знаєте, як їх зупинити? Якщо ви опинились у подібній ситуації, розважте малюків запропонованими у статті захоплюючими та цікавими іграми, призначеними для закритих приміщень, і ваші діти годинами не захочуть виходити з дому.

Музейна статуя

Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!

Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
Абракадабра

Гра на уважність.

Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.
Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.
Як змінилося слово?

Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.

Спочатку діти сідають на підлогу в коло.
Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.
Другий гравець повинен придумати інше слово, пов’язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.
Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов’язаних з ним слів, які придумали учасники.
Віраж

Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.

Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.
Легко, легше не буває

У цій легкій грі треба лише плескати в долоні!

Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.
Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав’язаними очима.
Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав’язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.
Кольорова кімната

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.

Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.
Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.
Полювання на скарби

Діти шукають скарб безпосередньо в кімнаті!

Одна дитина ховає скарб, який інші повинні знайти. Скарб не повинен бути занадто маленького розміру, адже його важливо знайти. З іншого боку, скарб не повинен бути занадто великим, щоб його пошуки потребували певних зусиль.
Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.
Знайди кісточку

Ще одна кумедна гра.

Для цієї гри дітям знадобиться іграшкова собача кістка.
Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав’язаними очима.
Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав’язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.
Учасник із зав’язаними очима знімає пов’язку й шукає кісточку.
Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав’язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.
Качка й гусак

У цій веселій грі ваша дитина навчиться швидко бігати й реагувати.

Діти всі, крім одного, сідають у коло обличчям до центра зі схрещеними ногами.
Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
«Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».
Гомінкий дзвіночок

У цій грі діти відчують всю принадність дзвону дзвіночка.

Для гри дітям знадобиться іграшковий дзвіночок або що-небудь подібне.
Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.
Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.
«Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.
Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.

 

Освітнє средовище нашого закладу.

Розвиваючі завдання для дітей дошкільного віку

 https://childdevelop.com.ua/worksheets/

Download
15 ігор для покращення пам'яті у дітей.p
Adobe Acrobat Document 465.6 KB
Download
10 способів покращити пам'ять.pdf
Adobe Acrobat Document 398.3 KB

Дитячі ігри в домашніх умовах 

Карантин не дозволяє дітям грати на вулиці? Вони рвуться на свіже повітря, а ви не знаєте, як їх зупинити? Якщо ви опинились у подібній ситуації, розважте малюків запропонованими у статті захоплюючими та цікавими іграми, призначеними для закритих приміщень, і ваші діти годинами не захочуть виходити з дому.

Музейна статуя

Завмираємо в позі статуї й непомітно змінюємось!

Діти збираються в одній кімнаті під назвою «музей». Одна дитина стає ведучим, виходить із кімнати, рахує до двадцяти й повертається.
У цей час гравці приймають різні пози й завмирають, як музейні статуї. Входить ведучий, оглядає музейні експонати й поводиться так, як турист.
«Статуї» намагаються змінити своє положення непомітно для ведучого. Якщо ведучий зауважує рух «статуї», вона оживає і стає туристом.
Продовжуйте гру, доки не залишиться одна «статуя». Гравець-«статуя», який залишився останнім, стає ведучим у наступному раунді.
Абракадабра

Гра на уважність.

Одна людина ховає певний предмет, а решта гравців виходять в іншу кімнату.
Той, хто ховає, бере шматочок тканини й ховає його в кімнаті так, щоб її маленький фрагмент залишався на видному місці, визирав звідки-небудь.
Решта гравців входять у кімнату й шукають захований шматочок тканини. Правило каже, що гравці нічого не можуть чіпати руками, а тільки шукати очима.
Після того як гравець побачив тканину, він вигукує «Абракадабра» й не каже нікому, де вона захована.
Решта гравців продовжують шукати шматочок тканини й теж вигукують «Абракадабра», коли знаходять його.
Усі гравці повинні знайти шматочок тканини, а той, хто знайшов першим, буде ховати в наступному раунді.
Як змінилося слово?

Це кумедна гра, кінець якої непередбачуваний.

Спочатку діти сідають на підлогу в коло.
Перший гравець придумує яке-небудь випадкове слово, наприклад, «олівець».
Потім перший гравець шепоче це слово на вухо другому гравцю, який сидить праворуч від нього.
Другий гравець повинен придумати інше слово, пов’язане з вихідним словом. У даному випадку це може бути слово «точилка». Другий гравець повинен прошепотіти це нове слово на вухо наступному гравцю, який сидить праворуч.
Таким чином, усі діти придумують нові слова по черзі, доки ця черга не дійде до останнього гравця в колі. Наприкінці діти дуже здивуються, як змінилось вихідне слово.
Таким же чином можна попросити останнього гравця вгадати вихідне слово на основі всіх пов’язаних з ним слів, які придумали учасники.
Віраж

Цікава швидка гра з автомобілями й гонками.

Діти сідають у коло на підлозі. Вибирають одного гравця, який починає гру.
Початковий гравець вимовляє слово «Віраж» сусіду праворуч або ліворуч.
Той у свою чергу вимовляє слово «Віраж» своєму сусіду праворуч або ліворуч. Крім того, гравець може негайно видати звук, з яким гальмує машина. У цьому випадку черга повертається до попереднього учасника.
Гра просувається вперед і назад, доки черга не дійде до всіх учасників.
Правило гри передбачає, що всі звуки учасники видають зі щільно зімкнутими губами. У разі, якщо гравець розімкнув губи й показав зуби, він виходить із гри.
Легко, легше не буває

У цій легкій грі треба лише плескати в долоні!

Перед тим як розпочати цю гру, приберіть усі перешкоди з підлоги в кімнаті.
Одна дитина призначається «слухачем» і виходить на середину кімнати із зав’язаними очима.
Інший гравець називається «рахівником» і сидить з ручкою й аркушем паперу.
Ще один учасник проходить у будь-яку частину кімнати і плескає в долоні.
«Слухач» слухає хлопки та вказує напрямок, звідки вони донеслись.
Якщо «слухач» вказує неправильний напрямок, «рахівник» ставить на аркуші паперу знак «Х» навпроти його імені. Якщо «слухач» указує потрібний напрямок, «рахівник» на аркуші паперу ставить «галочку» навпроти його імені.
Гравець, який плескає, має десять спроб і виконує хлопки в долоні в різних частинах кімнати. Потім гра стає складнішою.
Тепер «слухач» намагається визначити напрямок оплесків не тільки із зав’язаними очима, а й закривши рукою одне вухо.
Кожний учасник повинен побувати в ролі «слухача», «рахівника» й того, хто плескає.
Кольорова кімната

Ваші діти в цій веселій грі знайдуть у приміщенні всі кольори веселки.

Усі діти стають у коло, а один учасник – ведучий стає в центр кола.
Ведучий в центрі кола називає будь-який колір на свій розсуд.
Решта гравців, які стоять у колі, розбігаються по всій кімнаті. Їх завдання швидше за всіх знайти в кімнаті предмет такого ж кольору, який загадав ведучий.
Перемагає той учасник, який швидше за всіх знайде предмет потрібного кольору. Він стає ведучим у наступному турі.
Полювання на скарби

Діти шукають скарб безпосередньо в кімнаті!

Одна дитина ховає скарб, який інші повинні знайти. Скарб не повинен бути занадто маленького розміру, адже його важливо знайти. З іншого боку, скарб не повинен бути занадто великим, щоб його пошуки потребували певних зусиль.
Учасник, який ховає скарб, повинен намалювати на папері карту дому та відзначити буквою «Х» ту частину, де заховано скарб.
Решта гравців вирушають на пошуки кладу з допомогою карти. Щоби було ще веселіше, нехай карта буде в учасника, який заховав скарб, і той, хто захоче звіритися з картою, повинен буде для цього повернутись до початку маршруту.
Учасник, який знайде скарб швидше за всіх, ховає його в наступному раунді.
Знайди кісточку

Ще одна кумедна гра.

Для цієї гри дітям знадобиться іграшкова собача кістка.
Учасник, який починає гру, сідає на стілець із зав’язаними очима.
Усі інші гравці сідають у ряд позаду нього.
Одного гравця вибирають ведучим. Він каже: «Собачка, собачка, де твоя кісточка?».
При цьому один з учасників виходить з ряду, бере кісточку у гравця із зав’язаними очима й ховає її в будь-якому місці кімнати.
Учасник із зав’язаними очима знімає пов’язку й шукає кісточку.
Якщо дитина не може знайти кістку, вона намагається вгадати гравця, який взяв її. Якщо учасник угадав того, хто взяв у нього кістку, то вони міняються місцями: той, хто сховав кістку, сідає на стілець із зав’язаними очима, а його опонент переходить у ряд до інших учасників.
Якщо учасник не вгадав, хто взяв у нього кістку, він виходить із гри, а інші продовжують без нього.
Качка й гусак

У цій веселій грі ваша дитина навчиться швидко бігати й реагувати.

Діти всі, крім одного, сідають у коло обличчям до центра зі схрещеними ногами.
Гравець, який не сидить у колі, називається «гусак».
«Гусак» ходить по колу й торкається рукою голови кожного учасника, кажучи при цьому слово «качка».
У будь-який момент «гусак» може торкнутися чергового учасника і сказати слово «гусак», а не «качка».
При цьому той, кого щойно назвали «гусаком», піднімається й біжить за старим «гусаком».
Завдання старого «гусака» – пробігти по колу, щоб його не наздогнав новий «гусак», і зайняти його місце в колі. Якщо все-таки новий «гусак» наздогнав старого, перш ніж той оббіг коло і зайняв порожнє місце, новий «гусак» сідає на своє колишнє місце, а старий продовжує водити.
Якщо новий «гусак» не наздогнав старого, водить новий «гусак».
Гомінкий дзвіночок

У цій грі діти відчують всю принадність дзвону дзвіночка.

Для гри дітям знадобиться іграшковий дзвіночок або що-небудь подібне.
Один з дітей стає «охоронцем дзвіночка». Цей учасник ховає дзвіночок від інших.
Усі інші гравці будуть «шукачами дзвіночка». Їх завдання – знайти захований дзвіночок.
«Шукачі дзвіночка» виходять з кімнати, а «охоронець дзвіночка» ретельно ховає його, після чого «шукачі дзвіночка» повертаються й беруться до пошуку.
Учасник, який першим знаходить дзвіночок, дзвонить у нього, щоби повідомити про свою перемогу, і стає «охоронцем дзвіночка» у наступному раунді. Якщо ніхто не може знайти дзвіночок, «охоронець дзвіночка» показує місце схованки, і гра починається спочатку.

 

 

Шановні батьки, просимо Вас про необхідність навчання дітей правилам пожежної безпеки.

З деякими з них ви можете ознайомитися на сайті нашого закладу!